דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה כן לעבור לבית אבות 

מאת    [ 19/07/2010 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 1891 פעמים ]

 

 

בעבר, המונח "בית אבות" היה אימתם של כל המבוגרים. תחושתם הייתה שהמשפחה שלהם נטשה אותם ולא רוצה לטפל בהם. זה יצר תחושה נוראית של חוסר הגינות, שכן הם טיפלו בילדים כשהיו זקוקים לטיפול, ואילו הילדים לא מוכנים לשאת בנטל. לצערנו, במרבית המקרים המצב גם היה נכון. כיום המצב הזה שונה לגמרי. הרבה מבוגרים לא נשלחים לבתי אבות, אלא עוברים לשם מרצונם החופשי. הסיבה של האנשים הללו לעשות צעד כזה היא בעיקר חברתית. אנשים בגיל הזהב מוצאים עצמם מתגוררים בבתי משפחה גדולים לבדם, מה שרק מגביר את תחושת הבדידות שלהם. פרט לכך, בגיל מסוים כבר די קשה לתחזק את הבית. באיזשהו שלב אנשים מבוגרים בוחרים ברמת חיים גבוהה יותר, כלומר מקום שיש בו חברת אנשים כל הזמן, ומקום שבו דואגים לכל הצרכים שלהם, החל מצרכים רפואיים ועד לצרכי היום יום כמו ניקיון וקניות.

סביבת המגורים בבתי אבות נעימה מאוד, חלק נרחב מבתי האבות ממוקמים באזורים היפים ביותר של הארץ, המאפשרים לדיירים ליהנות מהאווירה במקום, או שהם ממוקמים במרכזי ערים, ואז מאוד נוח להגיע לכל מקום, או סתם לאכול ארוחת בוקר בבית קפה סמוך. בחירה במעבר לבית אבות היא למעשה בחירה באיכות חיים גבוהה יותר.

כל בית אבות דואג לארגן פעילות חברתית ענפה לדיירים שלו. יש לא מעט טיולים בארץ ובחו"ל המאורגנים על ידי בית אבות. יש גם מבחר גדול של חוגים כגון משחקי קלפים. אנשים נוטים להתחבר ולטייל יחדיו בפרקים הסמוכים או במתחם בית האבות. החיים של האנשים הללו פתאום הופכים להיות מלאים יותר, עד כדי כך שהנכדים ממש צרכים לקבוע זמן כדי לבקר את סבא וסבתא.

הבה לא נשכח גם שבתקופה זו חשוב מאוד לקבל טיפולים רפואיים ופסיכולוגיים. הבריאות של כל האנשים הולכת ונחלשת עם הגיל וחשוב מאוד שיהיה טיפול צמוד. כל בתי האבות מציעים טיפולים רפואיים כחלק בלתי נפרד מהשירות שלהם. זו הסיבה למה בתי אבות מכונים גם דיור מוגן.

הכאב הפיזי של הקשיש הוא חלק מתהליך ההזדקנות. קשה לנו מאוד לתפוס את הסוף ההולך וקרב, ובתהליך זה כל האנשים זקוקים לעזרה נפשית. בתי אבות דואגים לספק שירותים גם בתחום הפסיכולוגי על מנת להקל על האנשים ועל משפחותיהם בימיהם האחרונים.

 בית הורים לב רמת גן הוא בית אבות מנוסה שהוקם בשנת 1988. במקום יש הקפדה על חיי חברה עשירים, בהם כל אדם ימצא את מה שהוא אוהב לעשות. דיירי בית האבות מקבלים סיוע רפואי בכל זמן שזקוקים לו – 24 שעות ביממה. 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב